سیل و زلزله و جنگ اصلا حواسشان به زنان و کودکان و عشق نیست
چه بنویسیم و چه ننویسیم زمان میگذرد
چه عاشق باشیم وچه نباشیم زمان میگذرد
ومنتطرمان نمی ماند
نه زلزله نه سیل نه جنگ حواسشان اصلا به زنان و کودکان و عشق نیست
حالا که سیاستمداران بهانه پشت بهانه برای جنگ دارند
و هیچ به فکر عشق و کودکان و زنان نیستند
و باز هم زمان میگذرد..
میگذرد و میگذرد
و عشق که آواره و سرگردان و پریشان حال...
آه
ممکن است این به آن حمله کند
آن یکی با ناوهایش تجاوز کند
و آن یکی با موشکهای دور بردش
آه لابد کودکان و زنان زیادی کشته میشوند
و عشق و شعر زیر پا له میشود
چقدر زنانی که عاشق بودند و صبح به صبح پشت پنجره
لمس باد روی صورتشان تداعی شعر و موسیقی بوده است
آه این سیاستمداران نمیدانم چرا به عشق فکر نمیکنند
و به زنان و کودکان و چشمان شاعر پیشه بسیاری از زنان زیبا
اه این خبرها حالم را بد میکند و دلم میخواهد سیاست را به دست
یک زن عاشق پیشه بسپارند که نه سیاست میداند نه دشمنی و نه جنگ را
اه این سیاستمداران احمق و زیاده خواه حالم را بهم میزنند
و از هرچه سیاست و تدبیر بیزار میشوم
آنها به عشق و کودکان و حتی زنان فکر نمیکنند؟
لابدزنان را هم برای سیاستهای کثیف جنسی و قدرت خودشان می خواهند
اه از هر چه زن سیاست پیشه جنگ آوری است بیزارم
از زنانی با موهای آراسته با لبخندهای دروغی از زنان طمع کار و رند
که به خاطر طمع قدرت.. عشق و زنان زیادی را کشته اند
نفرین زنان و کودکان و عشق تا ابد بر شما باد
آه نفرین نفرین..
این زشت ترین خبری است که اینروزها دیده ام و از هر چه خبر بیزار شده ام از هرچه جنگ و سیاست و خونریزی است از لبخند های زشت
و تماسهای تلفنی و فرمان گلوله و جنگ و اتم
اینها اصلا به زنان و کودکان و عشق فکر نمیکند
آه..
مینو. م